טיפים, עצות וכלים מעולם הרפואה המשלימה – להתמודדות עם כאבים

סובל/ת מכאבי בטן?

עשו: אכלתם ארוחה ועם סיומה החלו כאבי בטן? עצרו וחישבו מה בדיוק היה בארוחה הזו. כנראה ששילוב המזונות אינו מתאים לכם. בחרו בשילוב מזונות אחר לארוחה הבאה, ולאט לאט תלמדו מה טוב לכם ומה לא טוב לכם. לדוגמא: שילוב של סטייק, צ'יפס וסלט כרוב יכול להיות בעייתי לאנשים מסויימים, בגלל שילוב של פחמימות וחלבונים מן החי, בתוספת כרוב שיוצר גזים. לעומת זאת, מג'דרה עם סלט חסה יכול להיות שילוב נהדר לאותם אנשים כי זה שילוב הבנוי מדגן, עשיר בסיבים ומקל על העיכול.

לפני שאתם מתיישבים לאכול, נשמו 3-5 נשימות עמוקות, כך שתתחילו את הארוחה בנינוחות ובשלווה. כאשר אתם אוכלים, איכלו לאט לאט, 30-70 לעיסות לפני הבליעה, לקיבה אין שיניים. סיימו לאכול לפחות 4 שעות לפני השינה.  וגם כאבי בטן הנובעים מעצבנות.

צמח הבבונג (קמומיל) יכול לעזור מאוד לסובלים מכאבי בטן. חליטת קמומיל עם מעט דבש היא טעימה ומרגיעה כאבי כאבים בקיבה, במעיים

אל תעשו: הימנעו משילובי מזונות שעושים לכם כאבי בטן מיד בתום הארוחה, כנראה ששילובים אלו אינם מתאימים לכם. הימנעו מאכילה מהירה ובליעה ללא לעיסה.

סובל/ת מכאבי גב? 

אפשרו לגופכם מנוחה הגונה. לאחר מכן, עשו מספר תרגילים משחררים (בהתייעצות עם רופא או מרפא הבקיאים בטיפול בגב). העיקרון המנחה בתרגילים אלו הוא עבודה מאוד איטית על שרירי הבטן והגב, עבודה אשר מאריכה את השרירים המכווצים.

לעתים קרובות, נתפס הגב בגלל נשימה לא נכונה, בעיקר בעת מאמץ. אנו נוטים לנשום רק עד בית החזה ומקפחים את רוב איברי הגוף. איך לנשום נכון? יש לקחת אוויר דרך האף ולנפח את הבטן תוך כדי לקיחת האוויר. יש לשחרר את האוויר החוצה דרך הפה או האף ולהכניס את הבטן פנימה תוך כדי שחרור האוויר. בזמן עבודה מומלץ לעצור מדי פעם, לקחת 5-10 נשימות עמוקות. מומלץ לצרף את תרגילי הנשימה לשיגרת היומיום של תרגילים לחיזוק הגב ושרירי הבטן, ולבצע כל יום 10-13 נשימות עמוקות בישיבה או בשכיבה.

סובל/ת מכאבי ראש?

עשו: דבר ראשון, שתו 4 כוסות מים. לאחר מכן, קחו תפוח אדמה לא מבושל, חתכו לפרוסות עגולות. הניחו על המצח וקשרו בעזרת בד, שכבו לנוח. התפוח אדמה מושך את הכאב אליו. ניתן להחליף פרוסות כאשר הן מתחממות. בשיגרה: מומלץ להרבות באכילת אורז מלא וירקות מאודים ולהרבות בשתייה (2 ליטר מים ביום).

אל תעשו: הימנעו מאכילת שוקולד ודברי מתיקה אחרים, המעיטו באכילת מוצרי חלב ומזונות מן החי.

סובלים מצינון?

עשו: שתו הרבה מים ונוחו. הימנעו ככל האפשר מאכילה. האכילה מקשה על הגוף את מלאכת הניקוי בה הוא עוסק כאשר סובלים מנזלת. אם מאוד רעבים – איכלו פירות וירקות טריים, בעיקר פרי הדר, תות שדה, קיווי ומלפפון.

במידה והצינון מוביל גם לכאבי ראש, עשו אמבטיית אקליפטוס – חממו מעט את חדר האמבטיה, מלאו את האמבטיה במים חמים וסיגרו את הברזים. טפטפו 5-8 טיפות של שמן אקליפטוס. היכנסו לאמבטיה ונשמו את אדי השמן, ניתן גם לרחוץ את הפנים במים אלו. הישארו באמבט לפחות 10 דקות. שמן האקליפטוס פותח את דרכי הנשימה ומייבש את הנזלת.

אל תעשו: הימנעו מאכילת בשר, ביצים, קמח לבן ומוצרי חלב.

סובלים משפעת חוזרת ונשנית? 

עשו: הקפדה על מזון בריא בכל ימות השנה, מגדילה את הסיכויים שהשפעת לא תפקוד אתכם כלל. במידה והשפעת כבר הגיעה, יש לצום למשך 24-48 שעות (עד לחזרת תחושת הרעב), להרבות בשתייה ובמנוחה. כאשר חוזר הרעב, יש לאכול בעיקר פירות. לאחר כיומיים סביר שתצאו מחוזקים עוד יותר משהייתם לפני שחליתם.

לצד טיפול זה, ניתן לקחת מחזקים טבעיים: הפרופוליס (אנטיביוטיקה של הטבע, מופקת מחלת הדבורים) והאכינצאה. מומלץ לקחת כפית מדי יום לאורך כל החורף, ועד בוא האביב. כאשר חולים, יש לקחת כפית מדי שעה. כשמתחילים להרגיש יותר טוב – להוריד לשלוש כפיות ביום. עם סיום השפעת, לחזור לכפית ביום עד בוא האביב.

אל תעשו: הימנעו ככל שניתן ממזונות לא בריאים, מעודף מזון, מחוסר אוויר צח וגורמים מתישים אחרים. בחורף, הימנעו מחימום יתר של הבית – המעבר מהחום שבפנים לקור שבחוץ מחליש מאוד את הגוף.

סובלת מכאבי מחזור?

עשי: הקלי על גופך בתקופה שבין הביוץ למחזור ואיכלי מזונות קלים לעיכול – דגנים מלאים, ירקות מאודים, חלבונים מן הצומח ופירות. שתי חליטת עלי נענע, מנטה או מרווה. לצד זה, שלבי פעילות גופנית, כגון: יוגה, צעידה, פלדנקרייז, מדיטציה וכדומה.

אל תעשי: בתקופת שלפני המחזור ובמהלכו, לנשים רבות יש נטייה לאכול שוקולד ומזונות אחרים שיוצרים את התוצאה ההפוכה – גורמים ליותר כאבי בטן וסבל, היות והגוף נאלץ לעבוד קשה יותר בעיכול המזון, בימים שבהם גם כך הוא עובד קשה, בהכנת הגוף לעובר שלכאורה אמור להתפתח ברחם. בימים אלו, יש להימנע מאכילת מזונות קשים לעיכול, כמו: בשר, ביצים, קמח לבן, מתוקים.

סובל/ת מאבנים בכליות או בדרכי השתן?

שתו כוס מיץ מלימון שלם סחוט ומים. הלימון ממיס את האבן. הרתיחו שיערות של תירס ושתו את הנוזל – מסייע בהקלה על הכאבים. שתו כוסית קטנה של שמן זית מדי יום – השמן עוטף את האבן ומונע פגיעות פנימיות בדרכה של האבן החוצה. הרבו בשתיית מים. רפלקסולוגיה בדגש על הכליה ושלפוחית השתן תוכל לסייע בזירוז התהליך.

ריפוי כאבים פיזיים ונפשיים