צמיחה והתפתחות אישית (זוגיות, משפחה, התמודדות עם משברים, הפרעות אכילה)

מאיה

"הגעתי לאיריס וצבי לפני מספר שנים, מתוך מקום של הרבה התמודדויות אישיות קשות – זוגיות קשה, הפרעת אכילה, התמודדויות משפחתיות לא פשוטות. הייתי מאד חשדנית בתחילה. אחרי כ-3 שנים של עבודה מול פסיכולוגית שהתמחתה בהפרעות אכילה, הרגשתי ששום דבר לא זז וחיפשתי משהו שונה. לאט לאט, בתהליך עמוק ועדין מאין כמוהו, נגעתי ביחד איתם בשורשי הפחדים הכי עמוקים שלי.

איתם, עטופה בתוך רשת ביטחון אימהית כמעט, קילפנו רובד ועוד רובד. קיבלתי מהם כלים אין ספור להתבוננות פנימית, לדיאלוג עם בן הזוג שלי ועם הורי, להסתכלות אמיתית על הפחדים. בשילוב המדויק של עבודת גוף ונפש, הם לימדו אותי עבודה פנימית מהי. בעזרתם למדתי להכיר בערך עצמי, למדתי לא לפחד להיות לבד ולא לפחד לכאוב, למדתי לשתף ולתקשר ולמדתי גם שאני יכולה לעשות זאת לבד. מה שכל כך נכון בעיני בשיטת הטיפול שלהם הוא שהם מחזירים את האחריות למטופל ומראים לו איך הוא יכול להביא בעצמו את השינוי בחייו, ולא רק "מלטפים לו את הראש בהבנה".

היום, אני עומדת להתחתן עם בן זוג מקסים. אני מאושרת, אני שלמה עם עצמי ובזוגיות שלי ומודה לאל על הדרך בה הלכתי, בהנחייתם האוהבת של מורי הדרך הפרטיים שלי – איריס וצבי. באמת שאינני יודעת איך חיי היו נראים אלמלא הגעתי אליהם".

דורית וייסמן

 "הכרת התודה שאני חשה עבורכם היא מעבר למילים…

הנני מטופלת אצלכם מזה 4 שנים. הטיפול כולל רפלקסולוגיה, דיקור ושיחה. אני מאד אוהבת את דרך העבודה שלכם: השילוב בין הטיפול הפיזי לבין השיחה, בין הגוף לנפש, ולא מצאתי את זה אצל מטפלים אחרים.

ברצוני להודות על הטיפול המבורך שאני מקבלת מכם, שתמיד נעשה באכפתיות, ברצון אמיתי לעזור ובאהבה רבה. בעזרתכם רכשתי כלים רבים להתמודדות עם דברים שעולים לי ביומיום…

אחרי שיחה איתך, איריס, אני יוצאת מחוזקת ומעודדת ועם הרבה שיעורי בית. אני מרגישה שתמיד יש לי אוזן קשבת משניכם גם אחרי שעת הטיפול ואם אני רוצה להתייעץ ולשתף אתכם, תמיד אתם מוצאים זמן להקשיב לי. אני מאד אוהבת את העבודה הרוחנית המשותפת שלכם כזוג ולומדת ממנה הרבה על זוגיות ועל משפחה".

ניר

"נסעתי לקצה השני של העולם כדי להיות לבד, לא רציתי שאף אחד יעזור והרגשתי בודד, לא האמנתי שאף אחד יכול. עברתי טראומה, הגעתי לקצה. חברה אמרה לי: " איריס וצבי הצילו לי את החיים". הלכתי.

היום, חמש וחצי שנים אחרי, אני יכול לומר שמה שלמדתי מהם גדול יותר מהצלת חיים: למדתי על דרכים חדשות לעשייה ולהתבוננות. למדתי שיש מצבים שאי אפשר לבד, שרק אנשים מבחוץ, שיודעים להיות איתך, בהבנה שלמה בכאב שלך, מסוגלים לתת לך כלים לצמוח ולגדול, אם בגוף ואם ברוח ובמיוחד בחיבור ובהשפעה שלהם זה על זה. והכי חשוב! הם פשוט חיים את מה שהם מלמדים, חוויה שאני ממליץ גם לך".

ליטל

"כל החיים אנחנו במרדף אחר דברים שיגרמו לנו אושר. אנחנו רודפים אחרי בן זוג, אחרי קריירה ענפה, אחרי טיולים – רוצים לראות ולאכול את העולם, אחרי חברים, אחר ההצלחה, אחר חלומות ופנטזיות. אנחנו בטוחים שכל אילו יעשו אותנו מאושרים. וכך גם אני, רדפתי וחיפשתי, ניסיתי והשגתי ולא הבנתי – למה אני לא מאושרת, למה אני קמה כל בוקר וזה פשוט לא מספיק.

היום אני במקום אחר, היום אני חווה לפעמים באוטובוס, לפעמים עם חברים ולפעמים סתם לבד בחדר. רגעים קטנים של אושר. פשוט רגעים קטנים של אושר, וגם אם הם קטנטנים הם בשבילי עולם ומלואו כי עד שלא חוויתי אותם לא הבנתי עד כמה הם יקרים מפז. הרגעים האלה לא הגיעו כי קיבלתי מתנה משמחת, או כי הצלחתי במבחן או כי חבר אמר מילה טובה. הם בראש ובראשונה הגיעו כי מישהי שם עמוק בפנים בתוך הנפש אמרה להם לבוא.

תודה לך איריס שהערת את ציפור הנפש שלי, תודה שאת מלמדת אותי איך להקשיב לה, תודה שאת מראה לי איך להתמודד איתה, תודה שאת מאירה לי את העיניים ונותנת לי לראות אותה יותר בבהירות, תודה שאת עוזרת לי לחשל אותה, תודה שאת מתווה ביחד איתי את הדרך- את הדרך לגרום לה לצאת החוצה בלב שלם ופשוט להיות ליטל.

תודה כי בזכותך אני מרגישה שאני נולדת מחדש מידי יום ביומו, שלמה יותר וטובה הרבה הרבה יותר,לאחרים אבל בעיקר לעצמי. אושר לא בא ככה סתם ובטח לא מדברים חיצוניים ובומבסטיים הוא בא מהדבר הכי קטן שדורש את הכי הרבה עבודה – הוא בא מתוכך. ברגע שמבינים שכל מקור האושר בעולם נמצא עמוק בפנים נפתח עולם שלם של חיים אופטימיים, חיוביים וטובים. ואת זה לא יכולתי לדעת בלעדייך".